Photobucket

KEBANGKITAN generasi baru Islam dinanti...

Thursday, March 27, 2008

Jom Pakai Riben Kuning

Reaksi UMNO terhadap pelantikan Ahmad Said sebagai Menteri Besar Terengganu jelas menunjukkan betapa biadapnya puak-puak UMNO terhadap institusi beraja di Malaysia terutamanya kepada Yang Di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin. Ternyata kata-kata UMNO terhadap Lim Kit Siang telah memakan diri mereka sendiri. Takdir Allah telah menunjukkan segala korupsi yang berlaku di dalam UMNO. Akhbar Berita Harian semalam, 26/3/08 melaporkan bahawa alumni Sekolah Menengah Sultan Sulaiman menyokong penuh keputusan pihak istana melantik Ahmad Said sebagai MB Terengganu. Tuanku Mizan merupakan bekas pelajar sekolah berkenaan dan ahli alumni sekolah tersebut terdiri daripada sahabat-sahabat baginda di zaman persekolahan dahulu.

Seandainya tentangan oleh puak UMNO terhadap keputusan istana ini berlanjutan, berkemungkinan besar pilihan raya akan diadakan semula di negeri Terengganu. Semua jentera pilihan raya di Terengganu kini bersiap sedia untuk menghadapi kemungkinan tersebut. Berikutan tentangan UMNO terhadap keputusan pihak istana, semua rakyat digesa untuk memakai riben kuning bagi menyatakan sokongan terhadap keputusan Yang Di-Pertuan Agong. Riben kuning tersebut perlu diikat di kereta masing-masing. Pemakaian riben ini perlu diteruskan sehingga isu pelantikan MB Terengganu ini selesai sepenuhnya. Ini bertujuan untuk menyatakan sokongan padu rakyat terhadap keputusan Tuanku Mizan sekaligus sebagai protes terhadap sikap biadap yang ditunjukkan UMNO.

Idris, Rosol dan Din Adam ditarik gelaran Datuk

KUALA TERENGGANU, 26 Mac:
Tiga pemimpin Umno Terengganu, Datuk Seri Idris Jusoh, Datuk Rosol Wahid dan Datuk Din Adam telah ditarik balik gelaran mereka oleh istana Terengganu.

Menurut sumber yang rapat dengan istana, penarikan gelaran ketiga-tiag mereka itu berkuatkuasa serta merta.

Dalam pada itu, Datuk Muhamad Awang Tera (Chukai) telah dilantik sebagai Timbalan Menteri Besar Terengganu, satu jawatan yang tidak pernah wujud sebelum ini.

Sebuah NGO, Majlis Pemesyuaratan Rakyat Terengganu (Mampat) dan beberapa NGO lagi akan menganjurkan solat hajat di masjid Terapung, Kuala Ibai malam esok untuk memohon kepada Allah untuk keselamatan baginda Sultan Terengganu dan anakanda baginda yang menjadi Pemangku Raja.

Ia akan diadakan bermula sembahyang Isya secara berjamaah di masjid berkenaan dan bakal diimami oleh Iman Masjid Negara, Sheikh Ismail Al Hafiz.

2 comments:

shikin said...

InshaAllah sultan kite sentiasa bijak dalam bertindak demi untuk kedamaian terengganu kite yang tersayang... Sahabat2,same2 kite doakan yang terbaek buat rakyat2 negeri kelahiran kite ni..Ingat,kebatilan pasti akan ditewaskan oleh yang HAK!!! ISLAM PASTI AKAN MENANG...Imma Syahadah waimma saa'dah! TAKBIR(3x)!!!

shikin said...

InshaAllah sultan kite sentiasa bijak dalam bertindak..Moga Allah ilhamkan baginda untuk mendamaikan terengganu kite yg tersayang...Sahabat,sama2lah kite doakan yg terbaek untuk negeri kelahiran kite ini..Kebatilan akan ditewaskan oleh yang HAK!!! TAKBIR(3x)!!!