Photobucket

KEBANGKITAN generasi baru Islam dinanti...

Saturday, November 13, 2010

....

Tuhanku ampunkanlah segala dosaku
Tuhanku maafkanlah kejahilan hambaMu

Ku sering melanggar laranganMu
Dalam sedar ataupun tidak
Ku sering meninggalkan suruhanMu
Walau sedar aku milikMu

Bilakah diri ini kan kembali
Kepada fitrah sebenar
Pagi ku ingat petang ku alpa
Begitulah silih berganti

Oh Tuhanku Kau pimpinlah diri ini
Yang mendamba cintaMu
Aku lemah aku jahil
Tanpa pimpinan dariMu

Ku sering berjanji depanMu
Sering jua ku memungkiri
Ku pernah menangis keranaMu
Kemudian ketawa semula

Kau Pengasih Kau Penyayang Kau Pengampun
Kepada hamba-hambaMu
Selangkah ku kepadaMu
Seribu langkah Kau pada ku

Tuhan diri ini tidak layak ke syurga Mu
Tapi tidak pula aku sanggup ke neraka Mu

Ku takut kepadaMu
Ku harap jua padaMu
Moga ku kan selamat dunia akhirat
Seperti rasul dan sahabat


Teduduk... lesu... Tangisan itu kembali bergema... Esakan yang semakin kuat... membasahi hamparan sujud, bagaikan tiada lagi tempat untuk berpaut. Butiran tasbih semakin kuat digenggam, di bilang satu per satu... Sambil lisannya menguntaikan lafaz "laa ilaaha illaAllah"... Dari satu kalimah ke satu kalimah. Entah mengapa setiap lafaz kalimah yang ditutur terasa begitu meruntun hati menjadikan titisan-titisan itu semakin laju mencurah-curah membasahi pipi...Terasa diri begitu kerdil di hadapan Allah... Diselubungi rasa bersalah yang teramat, menghadap Ilahi dengan hati yang kotor... Dicemari titik-titik hitam lantaran dosa-dosa yang tidak pernah putus....penuh...

Ya Allah, Engkau ambillah kembali apa yang telah Kau berikan padaku. Aku gagal Ya Allah... aku gagal memelihara amanahMu sebaiknya... aku telah mengkhianati amanah yang telah Kau berikan padaku. Maka malam ini, aku hadir di hadapanMu untuk memulangkannya kembali kepadaMu... Engkau adalah sebaik-baik Pemelihara. Kau ambillah ia kembali Ya Allah... Kau campakkanlah ia ke lautMu yang paling dalam, yang tidak akan ada sesiapa pun yang dapat menemuinya melainkan ia hanya dalam pengetahuanMu... agar ia akan terus kekal menjadi milik mutlakMu.

Ya Allah, imanku ada ketikanya terasa begitu kuat dan ada ketikanya terasa begitu lemah. Dan malam ini, aku merasakan imanku semakin lemah... Aku lemah Ya Allah... Aku takut aku sudah tidak mampu lagi untuk meneruskan perjalananku dengan baki kekuatan yang masih ada. Maka berikanlah aku kekuatan Ya Allah... hanya Engkau sahaja yang dapat membantuku. Aku lebih rela ditinggalkan seluruh makhlukMu asalkan Engkau tidak meninggalkan aku, sentiasa di sisiku, menemaniku.... Kau jadikanlah aku hambaMu yang taat akan segala perintah dan laranganMu serta anak yang soleh. Kau pimpinlah aku Ya Allah, kerana hanya padaMu tempat aku bergantung...ameen

Mereka yang paling kuat di sisi manusia adalah mereka yang paling lemah di hadapan Allah...

No comments: